Home staging – jak przygotować nieruchomość pod sprzedaż?

Wideofilmowanie - Kamerzysta weselny - Kamerzysta ślubny - Filmowanie wesel
Wideofilmowanie ślubów
28 maja, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – jak się do niego zabrać?
19 czerwca, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie

Home staging - przygotowanie nieruchomości

Pierwsze wrażenie to coś o co dbamy we wielu dziedzinach życia. Pragniemy zrobić dobre wrażenie w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, na damie, jeżeli idziemy na klubowe party, czy przy negocjacjach w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w znacznej mierze bazuje też home staging – a więc proces dotyczący wszystkich prac, pomagających zrobić dobre wrażenie na poszukującym domu, lokalu mieszkalnego, czy innej nieruchomości. Ci, którzy zdecydowali się na zakup nieruchomości, często będą się kierować właśnie pierwszym wrażeniem, i wobec tego wypada zrobić wszystko, by nasz lokal przedstawiał się wspaniale. Nie wszystko będziemy w stanie przygotować sami, toteż warto omówić problem ze specjalistami od home stagingu. Po kolei jednak – rozpocznijmy od genezy powstania techniki home stagingu.

W 1972 roku….

W poszukiwaniu genezy home stagingu udajemy się do USA. To właśnie na tamtejszym rynku mieszkań odnalazła się Barbara Schwarz, posiadaczka korporacji, która projektowała wnętrza. Jak się miało później okazać – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem do najważniejszej specjalizacji Barbary Schwarz. Już jako agentka nieruchomości z doświadczeniem, Schwarz regularnie szukała narzędzi, które gwarantowałyby wzrost popularności oferowanych przez siebie nieruchomości wśród Klientów. W 1972 roku wpadła na pomysł, aby sumiennie przygotować wnętrze pewnej nieruchomości. Postanowiła wykonać wszelkie potrzebne prace remontowe, wysprzątać cały obszar i ozdobić go tak, żeby Kontrahent mógł się nią zachwycić. Efekt? Nieruchomość została sprzedana znacznie prędzej, niż ktokolwiek mógłby myśleć. Dlaczego tak się stało? Schwarz zaobserwowała, że przy rozjaśnieniu oraz optycznym powiększeniu mieszkania – pierwsze wrażenie ewentualnego kupującego jest znacznie lepsze niż dawniej. Przez lata, Barbara Schwarz budziła szacunek ekspertów od nieruchomości w USA, a branża zwana home stagingiem zagościła na dobre na rynku nieruchomości. Zgodnie z liczbami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu przeszło milion osób, a z pewnością jest autorką cenionych treści z tej dziedziny.

Wielka Brytania i w końcu… Polska!

Przez lata home staging zyskiwał popularność w Stanach Zjednoczonych i przyjął się także w Wielkiej Brytanii, gdzie zazwyczaj Brytyjczycy mówią na niego property presentation lub property styling. Zjednoczone Królestwo poznało się na home stagingu, dzięki widowisku „House Doctor”, prowadzonemu przez Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy także dotarło do nich, iż mogą dużo zyskać gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po odpowiednim zadbaniu o nieruchomość.

U nas home staging pojawił się już w tym stuleciu. Wszystko przez to, że nasi rodacy poszukiwali na rynku pracy swojego miejsca i w efekcie powstał świeży, wolny zawód – homestager. Zwłaszcza od 2009 roku, notujemy zwiększony popyt na usługi home stagingu na rynku mieszkań.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging ewoluował niemal codziennie, a przyczyną były zmiany gustów ludzi, którzy znaleźli się na rynku mieszkań. Barbara Schwarz zainicjowała dopracowany szablon, lecz korzystający z niego musieli być przygotowanymi na wyzwania zmieniającej się mody.

Kiedy weźmiemy pod uwagę dzisiejsze czasy, home staging to nie są jedynie działania poprawiające wygląd mieszkania. Home staging bowiem to po prostu pójście za podstawami idei marketingu, który polega – w myśl definicji opracowanej przez Philipa Kotlera, szanowanego marketingowego eksperta – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Swoje trzy grosze mogą tu wtrącić specjaliści od PR, którzy mogą dla nas wykreować i opublikować ofertę, która skupi na sobie uwagę potencjalnego nabywcy. Już w czasach wdrażania świeżej metody przez Barbarę Schwarz było jasne, iż psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest kluczowa w procesie home stagingu, a oferta wzbudzająca uwagę jest ważnym elementem, który tylko i aż może przekonać ewentualnego nabywcę do obejrzenia domu. W dobie obowiązującego w wielu kręgach dostępu do internetu i otaczającego nas szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem specjalistycznych portali, jak i gustów użytkowników Facebooka. Nie zapominajmy, że stworzenie odpowiednich zdjęć należy zaplanować już po właściwym spreparowaniu mieszkania. Co się na takie preparowanie składa?

Usprawnienie modelu Schwarz

Podstawowe koncepcje Barbary Schwarz zakładały, że wiele zyskamy, powiększając wizualnie pomieszczenia i rozjaśniając je. Trzeba zwrócić uwagę na każdy szczegół – w tym na ułożenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i utrudniać wpadanie światła słonecznego. Zaskakujące jest, jak dużo osób nie pamięta o odruchowych działaniach, takich jak posprzątanie walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz wywietrzenia pomieszczeń. Jedną z najgorszych rzeczy dla nas może być smród w mieszkaniu – z dużą dozą prawdopodobieństwa odstraszy on Klienta.

Gdy pragniemy mieć pewność, że proces home stagingu przyniesie odpowiednie efekty – lepiej sięgnąć po specjalistów z agencji nieruchomości, którzy poczynią niezbędne kroki, aby nasza nieruchomość wypadła okazale.

Więcej przeczytasz na naszej stronie internetowej – mieszkania.torun.pl

Komentarze są wyłączone.

Strona używa cookies
Ok