Aby móc spokojnie wejść w tematykę związaną z marketingiem w sieci, powtórzmy sobie wpierw na czym polega sam marketing. Ogrom osób stawia to na jednej półce z promocją danego produktu, ale dokładniej rzecz ujmując, jest to termin dużo szerszy. Proces marketingowy jest to wielowarstwowa strategia, która ma nieść za sobą profity w postaci dotarcia z proponowanym przez nas produktem do maksymalnie dużej grupy Nabywców. Aby tak się stało, powinniśmy zadbać o wiele składników, do których należą należyta komunikacja z rynkiem, skuteczne narzędzia do promocji, wskazanie grupy docelowej oraz ustalenie możliwości budżetowych. W czasie trwania procesu, nieodzowna będzie regularna analiza postępów na rynku i otwarcie na potrzeby Odbiorców.
Marketing on-line – od czego zacząć?
Rozwój technologii spowodował, że powstała charakterystyczna gałąź marketingu – marketing internetowy, nazywany również e-marketingiem. Czemu jest tak fundamentalny? Przedsiębiorcy i właściciele firm wchodzą z działalnością do internetu, aby zaczerpnąć korzyści z zalet internetu i przekonać do siebie więcej Konsumentów. Marketing internetowy to ogół tych zabiegów, które znamy z tradycyjnej formy marketingu, ale do ich realizacji użyjemy sieci internetowej. Jeśli nasze działania będą skuteczne, to wówczas widoczność naszej firmy w sieci znacznie się poprawi, a nasz podstawowy cel – promocja oraz tworzenie świadomości marki, połączone z jej dobrym postrzeganiem zostanie osiągnięty. Podstawowym narzędziem, którego będziemy używać w marketingu w sieci jest witryna www naszej spółki. Wśród podstawowych różnic pomiędzy tradycyjnym marketingiem, a e-marketingiem wyróżniamy w pierwszej kolejności rolę Nabywcy. Nie będzie ona w tym przypadku bierna, przeciwnie, prowadzi on z nami nieustanny dialog, poprzez m.in. publikowanie stanowiska na temat naszych operacji oraz wpływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.
Do typowych działań, z którymi zetkniemy się przy dziedzinie marketingu internetowego należą m.in.:
– pozycjonowanie stron internetowych
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– Social Media
– blogi
– emailing
Analizowaliśmy już dość szeroko pozycjonowanie stron www, tymczasem w tym tekście skoncentrujemy się na dwóch rodzajach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam dać dużo profitów.
Ta branża marketingu on-line może być wyjątkowo skuteczna, jeśli naszym celem jest pozyskanie nowych Kontrahentów, lecz zwłaszcza – zbudowanie z nimi wieloletnich i opartych na oddaniu relacji. Pytanie – jak możemy to osiągnąć?
Content marketing korzysta w największym stopniu na zamieszczaniu w sieci internetowej treści o możliwie jak najwyższym standardzie. Nie chodzi tutaj w dużej mierze o jednotorowy przekaz reklamowy, ale o wywołanie emocji u Klienta, który zdecyduje się pozostać z naszą marką na stałe. Jak zapewne wiecie wiele zależy w tej sytuacji od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Tematyka powinna być dostrojona do jej zamiłowań, obyczajów oraz co także istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing znajdziemy w różnych formach, np.:
– artykuły tematyczne,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne
Forma ma owszem znaczenie, ale jeszcze większą wagę musimy przywiązywać do poziomu wstawianych przez nas treści. Jeżeli Google oceni je jako wartościowe, to w takiej sytuacji to perspektywy naszej firmy na bycie łatwiej zauważalnym w wynikach wyszukiwania. Przypilnujmy tego, aby treści były autorskie i oryginalne. Jak możemy wywnioskować z kawałka tekstu o content marketingu – liczy się przede wszystkim wartość merytoryczna.
Ta odmiana marketingu internetowego staje się ostatnio wyjątkowo popularna. Czemu? Influencer – czyli osoba, która jest specjalistą w szukanej branży, lub też jest znana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub popularnego profilu w Social Media, potrafi znacząco rzutować na potencjalnych Klientów. Przy wyborze influencera powinniśmy się kierować branżą, w jakiej działamy. Jeżeli chcemy reklamować sklep z odzieżą, wówczas niezłym pomysłem jest zatrudnienie influencera, który redaguje bloga na temat mody.
W znalezieniu trafnego influencera mogą pomóc nam liczne fora, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Należy pamiętać o tym, aby przed zatrudnieniem osoby do reklamowania Twojej firmy, przejrzyście ustalić cele i pomyśleć jaki budżet jesteś w stanie na przeznaczyć na influencera. Zaangażowanie influencera winno być częścią dużej strategii, która da nam nowe możliwości w temacie pozyskiwania Konsumentów.
Marketing internetowy – podsumowanie
Jak mogliśmy się przekonać, marketing internetowy to temat rzeka. Moc profitów, ale też mnóstwo pracy do zrobienia, jeśli nasza strategia ma przynieść profity. Nasze działania winny być starannie zaplanowane, a potem bezustannie musimy odpowiadać na zmieniające się trendy.
Wszystko o marketingu w internecie – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/