Optymalizacja i pozycjonowanie wizytówek w mapach Google

Kubek termiczny contigo - Kubek termiczny na prezent najlepszy kubek do pracy
Termokubek Contigo idealny na każdą okazję
3 września, 2020
Okna energooszczędne
15 września, 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki dostępne w mapach Google są świetnym narzędziem wspierającym zaistnienie na lokalnym rynku. Dzięki mapom Google osiągamy dojście do położenia firm z wielu branży. Dzięki temu użytkownik może bez problemu odszukać sklep pełen interesujących produktów albo usług. Aby pojawić się wśród firm w swojej lokalizacji należy uruchomić swoją wizytówkę w mapach Google. Jak to zrobić? Pośród wielu dostępnych usług Google należy wyszukać usługę Google Moja Firma i postępując zgodnie z wskazówkami stworzyć profil. Każdy następny krok przybliża nas do utworzenia profesjonalnej wizytówki. Wystarczy wypełnić podstawowe dane jak nazwa działalności czy jej lokalizacja oraz dane kontaktu, po czym je zatwierdzić. Wypełniona o podstawowe informacje wizytówka jest gotowa do użytku. Dobrze jednak uzupełnić ją o dodatkowe informacje dostępne w poszczególnych zakładkach. Końcowym krokiem jest weryfikacja, żeby wizytówka została w pełni aktywna. Mając przygotowaną wizytówkę warto pomyśleć o pozycjonowaniu jej, żeby była widoczna dla wielu odbiorców.

W jaki sposób pozycjonować wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google ma wpływ sporo czynników. W głównej mierze duże znaczenie ma odległość od użytkownika. Poszukując sklepu bądź usługi z reguły sugerujemy się tym, jak daleko znajduje się od miejsca pobytu, dlatego wizytówka sprawdza się szczególnie na lokalnym rynku. Im bliżej znajdujemy się potencjalnego klienta, tym większa szansa na wyższy wynik pozycjonowania. Oprócz tego ważna jest rozpoznawalność oraz trafność pod względem frazy kluczowej. Jeżeli firma jest pozycjonowana pod danym słowem kluczowym albo umieszczona na jej witrynie treść zgadza się z wpisaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka pojawi się wysoko. Funkcje wpisane w usłudze Moja Firma zapewniają wiele opcji, jakie mogą dodatnio wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Dodaj informacje na temat firmy

Bazowe dane jak nazwa, telefon i adres  lepiej uzupełnić o dodatkowe tak samo potrzebne dane, jakie wesprą Google w dopasowaniu wizytówki do wyszukiwania użytkownika. Dane kontaktowe wizytówki należy uzupełnić zgodnie z danymi podanymi na stronie internetowej. Co więcej w nazwie wizytówki można dodać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. Firma – pozycjonowanie wizytówek Google). Oprócz tego należy dodać kategorie i podkategorie, jakie przybliżą użytkownikom oraz Google profil firmy, a więc jej zakres działań. Ważna jest również lokalizacja i obszary działania. W lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, sklepu, gabinetu itp. Jeśli jednak gwarantujemy usługi poza siedzibą (np. montaż drzwi i okien w domu klienta) wtedy lepiej dodać obszar działania, czyli szerzej np. miasto lub województwo.

Zdobądź atrybuty oraz opinie klientów

Bardzo znaczące jest również pozyskanie atrybutów. Atrybuty są związane z informacjami o firmie. Dla przykładu informują czy dana lokalizacja ma dostęp do Wi-Fi, czy niedaleko jest parking albo czy została dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Niestety atrybutów nie uzupełniamy sami, dlatego że tworzone są one na podstawie przesłanych przez klientów odpowiedzi na zadane przez Google pytania. Same opinie klientów mocno wpływają na pozycjonowanie. Zdecydowana część potencjalnych klientów nadal wierzy opiniom Google, dlatego lepiej się o nie postarać i co ważne, najlepiej na nie odpowiadać. Dzięki pozytywnym opiniom istnieje większa szansa, że Google wyświetli wizytówkę wyżej.

Dodaj produkty, usługi, unikalny opis i zdjęcia firmy

Unikalny opis firmy to najlepsze miejsce, by zwrócić uwagę na najistotniejsze atuty firmy, jednocześnie stosując najbardziej dopasowane słowa kluczowe. Pierwsze 250 znaków pokazuje się w profilu firmy bez klikania w przycisk „więcej”, ze względu na to najlepiej pochylić się nad początkową częścią opisu. Oprócz tego dla lepszego pozycjonowania wizytówki Google należy wpisać swoje produkty i usługi. Uzupełnienie wizytówki tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale również najpewniej zachęci większą liczbę potencjalnych klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje również dodawanie zdjęć i filmów. Multimedia opublikowane w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla odbiorców, ale również umożliwiają uzupełnienie tekstu alternatywnego opisującego zdjęcie. Regularne dodawanie zdjęć pozytywnie oddziałuje na pozycjonowanie.

Publikuj wpisy

Za pomocą wpisów w wizytówkach Google dostarczamy klientom interesujących treści, jakie mogą sprawić, że chętniej przejdą do naszej strony albo sprawdzenia usługi. Wpisy umożliwiają dodanie treści do 1500 znaków i odsyłacz, pod którym możemy przekierowywać do dowolnej strony, np. podstrony ze sklepem albo innego miejsca. Wpis w wizytówce poza tym, że będzie dostępny przez wiele czasu (czas można ustawić nawet na cały rok), może stać się częścią marketingu treści, w którym będziemy dostarczać klientom trochę przydatnej wiedzy z branży. Systematyczna publikacja zostanie uznana właściwie jak wpisy z bloga na stronie, dlatego warto przemyśleć zastosowanie takich wpisów.

Pozyskiwanie linków

Linki prowadzące bezpośrednio do wizytówki są dość ważnym elementem, jaki wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. Dlatego warto rozpatrzeć się za branżowymi lub lokalnymi katalogami, forami, portalami blogami oraz pozostałymi miejscami, uznawanymi przez Google jako wysokie jakościowo, w których można umieścić link. Dobry profil linków wyśle Google znak, że warto wyświetlać wizytówkę w czołówce pozycji, dlatego że odsyłają do niej różne wartościowe strony. Linkowanie ma więc pozytywny wpływ na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google.

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.

Strona używa cookies
Ok