Pozycjonowanie lokalne – taniej i efektywniej

Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – jak się do niego zabrać?
Czerwiec 19, 2017
Kupno domu, co trzeba wiedzieć?
Kupno domu. O tym należy pamiętać
Październik 17, 2017

Od dłuższego czasu przekonujemy się, iż bez odpowiedniego wypozycjonowania strony internetowej, szanse na sukces naszej działalności są dosyć nieduże. Na szczęście, dzięki nowoczesnym technologiom, Google wykreowało wielowymiarowy system, z którego pomocą dotrzemy do Klientów, ulokowanych blisko nas. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, warsztat samochodowy, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało dostrzeżone przez Konsumentów z Twojego sąsiedztwa, nieodzowne jest właściwe wypromowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wpływa na nie sporo okoliczności, które opiszemy w tym artykule.

Pozycjonowanie lokalne – co to jest?

Najzwyczajniej w świecie, pozycjonowanie lokalne to promowanie danej strony w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że głównym celem będą wyszukujący z konkretnego obszaru, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet wyznaczonej dzielnicy. Zazwyczaj jest tak, że wyszukiwarka może samodzielnie stwierdzić, gdzie mieści się najbliższe naszemu położeniu duże miasto. Da się to bez trudu zweryfikować, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że naszym celem jest znalezienie biura nieruchomości. Jeśli wyszukujący jest w określonym momencie w Toruniu, to wówczas narzędzie wyszukujące podpowie nam najlepiej wypromowane witryny agencji nieruchomości z Torunia. Dane statystyczne nie kłamią – powyżej 95% Konsumentów szuka priorytetowo spółek i usług z ich okolicy, żeby mieć do nich łatwy dostęp. Powinniśmy poczynić wszystko, aby trafili na właśnie naszą firmę, gdyż przeszło 3/4 wyszukujących lokalnie zdecydowało się na zakup w późniejszym czasie, a przeszło 80% użytkowników nowoczesnych komórek i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Czego najczęściej szukają? Przede wszystkim są to restauracje, sklepy oraz usługi. Gdy masz własną restaurację, obligatoryjnie musisz zapytać eksperta o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jak się do niego zabrać?

Analogicznie jak w kwestii szerszego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym stale wielce istotną rzeczą będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy na bieżąco dodawać treść oraz pilnować, aby publikacje były możliwie jak najlepszej jakości. Nie zapominajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba w tym momencie pomyśleć nad technikami, które będą typowe dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Założenie strony w Google Moja Firma, które szerzej opiszemy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – dopilnujmy, aby wieści o naszej firmie pojawiały się w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach powiązanych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących korporację – pilnujmy danych, które zapisujemy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeśli zmieniamy adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to wówczas narzędzie wyszukujące potraktuje nas jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Niezwykle ważne jest stworzenie profilu naszej firmy w Google Moja Firma. Usługa ta powstała jako narzędzie do tworzenia wizytówek przedsiębiorstw, które prowadzą działania na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Poprawne pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, że poszukujący, korzystający z lokalnych słów kluczowych ma duże szanse natrafić na naszą wizytówkę, obejmującą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo zrobienie wizytówki nie jest przesadnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga rzetelności i odpowiedniej znajomości tematu.

Żeby dodatkowo podnieść swoje szanse na zwabienie lokalnych Odbiorców, wykorzystajmy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest dosyć trudny, ale profity na rynku lokalnym z pewnością będą odczuwalne. Jak powinna wyglądać właściwie sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć dobry tytuł. Musimy wcielić się w rolę szukającego i przeanalizować, czego będzie szukał w wyszukiwarce. Najprościej będzie zamieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj wykonywanych przez nas usług. Po tytule, uzupełniamy wizytówkę o obowiązujące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – trzeba regularnie je uaktualniać. W dalszej kolejności ustalamy dla Twojej firmy unikatowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, najczęściej w postaci nazwy spółki. Jeśli już przejdziemy przez te elementy, to zostaje już tylko dobrać dopracowaną grafikę oraz napisać opis działalności.

Należy pamiętać – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość i jakość będą decydować o tym, na jakiej pozycji wylądujemy w rezultatach wyszukiwania. Jeżeli zasłużymy na dużą liczbę pozytywnych opinii, to wówczas łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na znajdywanie kolejnych Klientów oraz budowanie handicapu nad konkurencją.

Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy patent, na pojawienie się w rezultatach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie stron. Nie wiesz jak zacząć? Agencja reklamowa specjalizująca się w pozycjonowaniu lokalnym na pewno pomoże Ci poczynić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Zapraszamy na naszą stronę internetową – porady, analizy – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Komentarze są wyłączone.

Strona używa cookies
Ok