Pomysły na konstruowanie witryn wyrastają jak słynne „grzyby po deszczu”, gdyż coraz więcej Konsumentów w naszym kraju kupuje różne towary poprzez internet, a do sklepów stacjonarnych idą wyłącznie zapoznać się z wybranym wyrobem (a mianowicie tym, jak na przykład on w naprawdę wygląda). Zdarza się, że pełne sklepy przenoszą się do wirtualnego świata, zostawiając opustoszałe lokale oraz licząc na duże oszczędności. Oprócz tego każdy Konsument może liczyć na to, iż towar jest rzeczywiście dobrej jakości, np. żaden inny potencjalny Nabywca go jakiś czas wcześniej nie ubierał. Małe i spore przedsiębiorstwa zgłaszają się zatem do agencji reklamowych, aby one zajęły się stworzeniem zaskakującej oraz funkcjonalnej strony www. Projektanci stron wymyślają więc coraz to bardziej niekonwencjonalne koncepcje, w większości oparte na WordPressie.
Najwyraźniejszym stylem w 2016 roku była uniformizacja części rysunkowej i rozlokowania wszelkich aspektów na stronie. Zwykle była ona rozbita na dwie albo trzy kolumny, jednak użytkownicy błyskawicznie się znudzili kopiowanymi szablonami. Wszelkie widoczne strony www, np. sklepików z ofertą produktów drogeryjnych, prezentowały się prawie tak samo, zaś to bez wątpienia wpłynęło na sprzedaż. Współcześnie podział strony internetowej, projektowanie grafiki i innych elementów absolutnie nie dokonuje się już na opisanych regułach. Webmasterzy dążą do uwydatnienia ważnych cech branży Klienta.
Trend ten stał się niesłychanie atrakcyjny oraz polega na zagospodarowaniu przez grafikę całej rozległości ekranu. Po pierwsze – uwaga użytkownika wcale nie rozprzestrzenia się na pozostałe detale, po drugie – przekonuje świetnie dopasowaną grafiką do dalszego sprawdzania strony. Ekrany inicjalne zapełnione są całkowicie pięknymi grafikami, grafiką z treścią reklamową lub przyciskami akcji. Mogą być zastygłe albo sprawować funkcję slydera. Ogromnym walorem jest to, iż takie części dopasowują się na potrzeby monitorów na laptopach i szerokich monitorów. Uznanej jakości szatę graficzną powinno przygotować nieamatorskie studio graficzne.
Ogromna, świetnej jakości grafika zaintryguje spojrzenie niejednego Konsumenta. To oryginalny projekt, ażeby ożywić wygląd strony internetowej. Większość konsumentów jest wzrokowcami, więc jeszcze bardziej opłaca się w nią zainwestować. Nie stosujmy w praktyce jednak z tzw. banków gratisowych fotografii, szczególnie wtedy, gdy nasza firma ma się faktycznie wiązać z profesjonalizmem. Lepiej poprosić o sporządzenie zdjęć dobremu grafikowi, który zatroszczy się o to, żeby wszystkie miały korzystny nastrój oraz korespondowały z kształtem strony.
Material design to trend bazujący na planarnych kolorach oraz na wykorzystaniu świateł i cieni. Google natchnęło się w tym przypadku klasycznym papierem i atramentem. Podstawowym motywem było pogłębienie czytelności witryn, jak również ulepszenie braków, które były dostrzegalne w formie flat. Ogólnie rzecz biorąc material design to: położenie w trójwymiarze (jednomyślnie z hierarchią składników), radosne i bezbłędnie wkomponowane odcienie (jeden odcień pierwszoplanowy i pozostały kolor dodatkowy, przykładowo do podkreśleń), intuicyjne ikonki (maksymalnie łatwe, z nieskomplikowanymi zakończeniami linii, z użytkowaniem proporcji 2dp), zdjęcia i grafiki wektorowe (dopasowane do charakteru strony www; slogan ulokowany na grafice musi znajdować się na gradiencie; krótko mówiąc nie możemy przeholować z przyciemnianiem) i typografia oparta o wygląd Roboto.
Przeważająca część użytkowników Internetu w zasadzie nie uzyskuje od sprzedających tego, czego sobie życzą. Idą na stronę internetową i co zauważają? Niespecjalny projekt logo, sporo nieprzydatnych wpisów (jakie mogą przewijać nie widząc końca), natomiast finalnie są obsypywani ulotkami informacyjnymi o tym, ażeby obowiązkowo zapisać się do newslettera, skorzystać z mnóstwa promocji (które bez wątpienia za minutę się zakończą) albo omówić wszystko z doradcą (który co kilka sekund włącza się na czacie i mówiąc w skrócie nie jest to „żywa osoba”). Odbiorcy potrzebują tego, żeby zdobyć emotywną więź z wyrobem lub jeśli to możliwe – ze sprzedawcą. Absolutnie nie chodzi w tym miejscu o „handlowanie się”, ale możność zaufania. Interesującym pomysłem jest więc opowiedzenie cokolwiek o swojej działalności. W ostatnim czasie definiuje się to wyrażeniem „storytelling”, więc mówienie o takich sprawach, jak: kim jest każdy pracownik, co jest w stanie zaproponować ten wytwórca itd. Zaprezentowana konstrukcja reklamy dużo szybciej przemawia do konsumentów i daje atrakcyjniejsze wyniki aniżeli drażniące okna, które wyskakują na stronie.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się o wiele więcej, wejdź w odnośnik tutaj – Reklama Toruń – a wyszukasz dużo więcej informacji.