Projektowanie ogrodów Toruń
Projektowanie ogrodów od A do Z
Styczeń 8, 2017
Usługi ogrodnicze Toruń - Projektowanie ogrodów Toruń - Ogrody Toruń - Firma ogrodnicza Toruń - Zakładanie ogrodów Toruń
Profesjonalne usługi ogrodnicze
Styczeń 11, 2017

Drogowy dowóz paliw to najpopularniejszy system przekazywania tego gatunku ładunku szerokiemu gronu nabywców. Normy przewozu paliwa są szczegółowo określone w prawie narodowym, Unii Europejskiej jak i ogólnoświatowym. Ze względu na poziom skomplikowania i wysokie niebezpieczeństwo, są to niezwykle kompleksowe ustawy. Akty regulują między innymi warunki mechaniczne samochodów wdrażanych do transportu materiałów niebezpiecznych, restrykcje dotyczące przewozu, oznaczenie tych samochodów, rodzaje środków niebezpiecznych i zasady ich kontroli. Przedmiot tak ścisłego opisania tematu jest oczywisty – likwidacja lub obniżenie niebezpieczeństwa związanego z przewozem, a także zminimalizowanie prawdopodobieństwa zaistnienia kolizji.

Bardzo często paliwo dostarcza się w specjalnie zbudowanych cysternach. Autocysterny powinny spełniać wyjątkowo restrykcyjne wymagania technologiczne, aby dostarczane w nich wyroby były dokładnie zabezpieczone przed czynnikami materialnymi. Kierowanie takimi pojazdami nie jest proste i w tej materii bardzo istotne są kwalifikacje kierowcy, za równo te logistyczne, jak i techniczne.

W niniejszym materiale postaramy się jasno opisać modele cystern paliwowych. Jeżeli jesteś początkującym kierowcą, te dane będą doskonałym uzupełnieniem Twoich umiejętności.

Cysterny paliwowe – rodzaje

Cysterny paliwowe różnią się przede wszystkim budową, zaopatrzeniem i możliwościami zastosowania. Występuje kilka głównych modeli:

  • cysterny statyczne – są zdolne pomieścić więcej niż 1000 litrów substancji. Ten model jest trwale zintegrowany z pojazdem lub stanowi nierozdzielną część jego ramy.
  • cysterny przenośne – kubatura takich cystern jest większa aniżeli 450 litrów. Odznaczają się elastycznością co oznacza, że mogą być w nieskomplikowany sposób „dołączane” do różnych pojazdów.
  • kontener-cysterna – jest to urządzenie samochodowe wypełniające definicję kontenera, które zawiera zbiornik wraz z wyposażeniem ułatwiającym obrót kontenera-cysterny bez dużej modyfikacji jego położenia na płaszczyźnie
  • cysterny odejmowalne – są to zbiorniki odmienne niż cysterny permanentne, ruchome i kontenery o pojemności większej niż 450 litrów, które są przeznaczone do tranzytu towarów wraz z ich rozładunkiem. Takie cysterny umieszcza się na naczepach samochodów a ich przenoszenie akceptowalne jest po wypróżnieniu ładunku.

Konstrukcja cysterny paliwowej

Wyposażenie jakiejkolwiek cysterny zostało szczegółowo opisane w takich aktach prawnych jak Umowa ADR, Rozporządzenie Ministra Transportu w sprawie wymogów mechanicznych nadzoru technicznego, oraz Rozporządzenie Ministra Gospodarki w sprawie trybu weryfikowania kwalifikacji wymaganych przy obsłudze i ochronie urządzeń technicznych. W każdej cysternie powinny się znaleźć takie akcesoria jak:

  • wewnętrzne zawory odcinające – zainstalowane wewnątrz zbiornika albo w kołnierzu dołączonym. Stanowią podstawowe zamknięcie w cysternach. Zasuwy uruchamiane są odgórnie lub oddolnie.
  • zewnętrzne zawory zamykające – umieszczone u schyłku każdego przewodu rurowego spustowego. Są zamknięciem wstępnym dla cystern które mają w 3 części kodu literę A, oraz dodatkowym zamknięciem dla cystern zawierających w 3 części kodu literę B.
  • zaślepki kołnierzowe – są mocowane na brzegach kanałów rurowych. Muszą być na takim poziomie hermetyczne, aby zatrzymać pojemność urządzenia.
  • przyłącza do załadunku – te produkty powinny być wyposażone w zapasowe spojenie do odłączania nalewu. Ponadto powinny być wyposażone w tabliczkę zrobioną z materiału niepodatnego na korozje, obejmującą dane o nazwie wytwórcy, numerze jednostki, dacie produkcji i bieżącego przeglądu technologicznego, oraz wartości ciśnienia wstępnego. Każde przyłącze powinno gwarantować szczelność połączenia, przy jednoczesnym powstrzymaniu samoczynnego otwarcia.
  • wentyle bezpieczeństwa – są to elastyczne zasuwy bezpieczeństwa . Powinny być uruchamiane mechanicznie pod ciśnieniem osiągającym między 0,9 i 1,0 wartości ciśnienia roboczego cysterny.
  • przewody wentylacyjne – ich przeznaczeniem jest utrzymanie ciśnienia wewnątrz cysterny na poziomie ciśnienia atmosferycznego.
  • falochrony i przegrody – te elementy powinny być pofałdowane o średnicy wgłębienia nie niższej niż 10 cm. Powierzchnia falochronów powinna obejmować nie mniej niż 70% przekroju cysterny. Falochrony i przegrody są elementami równoważącymi zbiornik.
  • izolacja termiczna – chroni przenoszony towar przed wyziębieniem, lub też podgrzaniem w zależności od rodzaju przewożonego ładunku. Izolacja może stanowić osłonę przeciwsłoneczną, jak i całościową osłonę zbiornika.

Współczesne cysterny na paliwo to zestawienie bezpiecznej struktury i niezawodnych surowców. Szlachetnej jakości składniki zaopatrzenia zapewniają komfortową obsługę. Dziś z całą pewnością możemy Wam polecić cysterny paliwowe Bioeco Sacim. Wytwórca ten może pochwalić się najnowszym przykładem jednokomorowej, paliwowo-olejowej, najmniej ważącej w Europie, cysterny o zarysie eliptycznym, który zyskał uznanie w branży komunikacyjnej. Marka Bioeco Holding gwarantuje nie tylko różnorodny asortyment nowych cystern, lecz także dobre warunki finansowania.

Wybierz najlepszą cysternę na rynku. Wstąp na stronę i porównaj różne modele: cysterny paliwowe

Komentarze są wyłączone.

Strona używa cookies
Ok